W recenzji gry Zpocalypse zwróciłem uwagę na fakt, że pozycja ta nie wydaje się w wystarczającym stopniu przetestowana. Wiele rzeczy trzeba w niej brać "na logikę" lub wzorując się na innych zasadach. Jakby nie patrzeć niweluje to wiele przyjemności z gry. Najbardziej nie przemyślanym elementem były karty Daily Goals. Wokół tego oparliśmy nasz bardziej kooperacyjny wariant gry Zpocalypse.
Karty Daily Goals:
Chcieliśmy ażeby karty Daily Goals były chociaż w najmniejszym stopniu grywalne, w naszych rozgrywkach nie używamy następujących zadań: Bullets, Fairy Tale, Creepy, Mercenaries, Turn Coat, Patrol, Little Things,Teamwork. Reszta kart działa normalnie.
Poza tym jeżeli ktoś wypełni zadanie na swojej karcie, to od razu wprowadza jego efekt do gry. Nie należy czekać do następnego dnia itp. O ile się nie mylę, ta zasada była również wprowadzona w oficjalnym FAQ.
Zmiana zasad broni palnej:
Według nas troszeczkę nielogiczną zasadą było traktowanie broni palnej bez amunicji, tak jakby bohater ją trzymający nie miał żadnej broni. Przecież można przyłożyć zombie z kolby od rewolweru. W związku z tym wprowadziliśmy następującą zmianę:
Jeżeli zabraknie amunicji w broni palnej (lub paliwa w pile łańcuchowej lub młocie pneumatycznym), to jest ona traktowana jako broń o zasięgu 1 i posiada jedną kostkę ataku, na której sukces uzyskuje się na 5 i Z. Niemniej jeśli podczas ataku taką bronią wyrzuci się 1 na kostce, to broń ta jest odrzucana - ma to reprezentować uszkodzenie broni.
Zmiana zdolności specjalnych postaci:
Skoro ma to być wariant bardziej kooperacyjny, to ulegają zmianie zdolności specjalne dwóch postaci:
Kellsie Lee. Lumberjack: D6, D6, D6, D6 dice with chain saw and kill on 3, 4, 5, Z. Use once per day.
Nick Hunter. Natural leader: Gives an extra D6, D6 dice for attacking to any squad standing adjacent to you, including yourself. Use once per day.
Zauważcie, że są to zupełnie nowe umiejętności tych postaci.
Przedmioty:
Creme Brulee i Assault Bacon dają swoje bonusy po zjedzeniu - nigdzie nie ma napisane, kiedy działają.
Doprecyzowany i alternatywny LoS:
Line of Sight (LoS) - działa od środka pola, na którym się znajdują modele, do środka innego pola; jest blokowany zgodnie z realiami: czołg, ciężarówka, ściana, półki sklepowe, samochody, statua itp. (wzięło się to stąd, iż na niektórych kaflach samochód blokuje LoS, a na innych nie - niekonsekwencja autorów).
Co wnosi nasz wariant?
Przede wszystkim możliwość używania kart Daily Goals. Poza tym poziom kooperacji w grze jest troszeczkę wyższy, gdyż nie ma irytujących zadań z negatywną interakcją. Oczywiście dalej gra się po to, aby zdobyć jak największą ilość punktów. Rozgrywka jest trochę uproszczona z racji wprowadzenia nowych zasad dotyczących broni palnej bez amunicji. Niemniej nieprzewidywalność tej gry powoduje, że ja z Sylwią staramy się po prostu jak najdłużej przetrwać. Póki co udało nam się dotrwać do trzeciej nocy. Mam nadzieję, że nasz pomysł Wam się spodoba, a może podsuniecie nam jakieś sugestie, aby go ulepszyć?
Tomasz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz