Wydawca: GRANNA
Rok wydania: 2014
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 60 minut
Język: polski, angielskiSprawdź aktualną cenę dodatku tutaj - click
Na zeszłorocznym Essen dużym zaskoczeniem była gra CV od
wydawnictwa GRANNA. W tym roku z serii Granna Expert ukazał się do niej dodatek
pod tytułem CV: Plotki. Czy powtórzy on sławę gry podstawowej? Zapraszam na krótki
opis.
Przede wszystkim dodatek Plotki jest dwujęzyczny. W pudle są
karty i instrukcja po polsku oraz angielsku. Dołączono też nowy notesik
punktacji uwzględniający punktowanie za karty plotek. W związku z tym, że
wprowadzono więcej kart z symbolami dodano również 16 dodatkowych żetonów.
Poza
tym Plotki wprowadzają dwa nowe typy kart: losu i plotek. Jest ich po 12 sztuk.
Dodatkowo otrzymujemy też dwie nowe karty celów: Spontaniczny i Wszechstronnie
uzdolniony. Niestety karty te różnią się odcieniem tła z przodu i z tyłu od
tych z wersji podstawowej.
KARTY PLOTEK.
Karty plotek wtasowywane są w odpowiednie zestawy kart:
młodości, dojrzałości i starości. Można je kupować ponosząc ich koszt tak jak w
grze podstawowej. Wyjątkiem jest możliwość zagrywania ich swoim przeciwnikom.
Tworzy się z nich dodatkowy stos plotek w swoim cv i zawsze układa się je na
jego wierzchu. Karty plotek przynoszą efekt od następnej rundy, chyba, że mają
słowo „natychmiast”. Liczą się one do limitu dwóch kart, które można kupić w
trakcie swojego ruchu. Ponadto nigdy nie możemy ich stracić w wyniku działania
pecha. Dodatkowo karty plotek przynoszą na koniec gry po dwa punkty zwycięstwa.
Karty plotek wprowadzają więcej interakcji pomiędzy
graczami. Możemy zagrywać przeciwnikom karty, które będą działać na ich
niekorzyść. Jednak trzeba sobie przekalkulować czy warto, gdyż karty plotek
dadzą im również punkty zwycięstwa. Wydłużają też rozgrywkę, gdyż w każdym ze
stosów mamy po cztery karty więcej, aniżeli w grze podstawowej. Jednak czasem
jak wynik rzutu kośćmi pójdzie nie po naszej myśli, to karty plotek mogą
stanowić dobry wybór.
Karty plotek z talii młodości posiadają zdolność zdobywania
określonych kart za jeden symbol więcej.
Kartą plotek z talii dojrzałości to między innymi Nihilista
dzięki któremu potrzebujemy aż czterech (nie trzech) symboli szczęścia, aby móc
zakupić dowolną kartę w swoim ruchu. Jest też Spóźnialski, który zabiera nam
jeden przerzut kości.
Karty plotek z talii starości liczą się na koniec gry
podwójnie, jednak uniemożliwiają zdobywanie kart danego rodzaju. W niektórych
sytuacjach są one bardzo korzystne, bo to zawsze dodatkowe 4 punkty.
KARTY LOSU.
Z kart losu tworzymy w grze osobny stos. W czasie rozgrywki
wyłożone są zawsze dwie karty losu i uzupełniane w fazie „porządki”. W swoim
ruchu każdy gracz może kupić jedną z tych kart. Nie liczą się one jednak do
limitu dwóch kart, które można zdobyć w swojej fazie. Nie dostajemy również za
nie punktów zwycięstwa na koniec gry. Przynoszą one efekt od następnej rundy,
chyba, że mają słowo „natychmiast”. Kosz kart losu to zawsze symbole szczęścia i/lub
pecha. Dzięki zdobyciu ich można uniknąć pecha, ale też rezygnuje się z efektu
szczęścia (zużywamy te symbole).
Ilustracje.
Ilustracje są, tak jak w wersji podstawowej CV, bardzo
zabawne. Ponadto jestem zachwycona kreską, jaką stosuje pan Piotr Socha. Nie
chciałabym się powtarzać, ale jego prace doskonale wpisują się w klimat tej
gry.
Czy warto?
Właśnie takie możliwości daje dodatek do gry CV: Plotki.
Rozgrywka się wydłuża, ale to nie jest nic nad czym bym ubolewała. Nadal rundy
przebiegają płynnie. Dodatek daje możliwość odświeżenia sobie tej pozycji od
wydawnictwa GRANNA. Karty losu z całą pewnością są przydatne, ażeby uniknąć
stracenia karty ze swojego cv. Umożliwiają też wykorzystanie jednej czy dwóch kości
pecha, z których w wersji podstawowej nie można było w znacznym stopniu
wykorzystać. Ponadto w ten sam sposób oddziałuje ten dodatek na pojedyncze
kości szczęścia, do których nie udało nam się dorzucić trzeciej. Karty plotek urozmaicają poszczególne talie. Dodatek wpływa na większą regrywalność tej pozycji.
Dodatek Plotki polecam każdemu kto lubi grę podstawową. Mechanicznie CV nie ulega modyfikacji. Można grać bez kart losu i urozmaicić sobie grę kartami plotek. Gra nadal jest płynna. Dodatek spełnia swoją rolę: odświeża już dobrą grę CV i wprowadza nowe elementy, czyli karty losu. Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego miłośnika gry Filipa Miłuńskiego.
Dodatek Plotki polecam każdemu kto lubi grę podstawową. Mechanicznie CV nie ulega modyfikacji. Można grać bez kart losu i urozmaicić sobie grę kartami plotek. Gra nadal jest płynna. Dodatek spełnia swoją rolę: odświeża już dobrą grę CV i wprowadza nowe elementy, czyli karty losu. Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego miłośnika gry Filipa Miłuńskiego.
Sylwia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz