Start

Get your dropdown menu: profilki

Slider

niedziela, 16 listopada 2014

CV: Plotki. Recenzja gry od wydawnictwa GRANNA.


Tytuł: CV: Plotki
Wydawca: GRANNA
Rok wydania: 2014
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 60 minut
Język: polski, angielski
Sprawdź aktualną cenę dodatku tutaj - click


Na zeszłorocznym Essen dużym zaskoczeniem była gra CV od wydawnictwa GRANNA. W tym roku z serii Granna Expert ukazał się do niej dodatek pod tytułem CV: Plotki. Czy powtórzy on sławę gry podstawowej? Zapraszam na krótki opis.


Przede wszystkim dodatek Plotki jest dwujęzyczny. W pudle są karty i instrukcja po polsku oraz angielsku. Dołączono też nowy notesik punktacji uwzględniający punktowanie za karty plotek. W związku z tym, że wprowadzono więcej kart z symbolami dodano również 16 dodatkowych żetonów. 
Poza tym Plotki wprowadzają dwa nowe typy kart: losu i plotek. Jest ich po 12 sztuk. Dodatkowo otrzymujemy też dwie nowe karty celów: Spontaniczny i Wszechstronnie uzdolniony. Niestety karty te różnią się odcieniem tła z przodu i z tyłu od tych z wersji podstawowej. 

KARTY PLOTEK.
Karty plotek wtasowywane są w odpowiednie zestawy kart: młodości, dojrzałości i starości. Można je kupować ponosząc ich koszt tak jak w grze podstawowej. Wyjątkiem jest możliwość zagrywania ich swoim przeciwnikom. Tworzy się z nich dodatkowy stos plotek w swoim cv i zawsze układa się je na jego wierzchu. Karty plotek przynoszą efekt od następnej rundy, chyba, że mają słowo „natychmiast”. Liczą się one do limitu dwóch kart, które można kupić w trakcie swojego ruchu. Ponadto nigdy nie możemy ich stracić w wyniku działania pecha. Dodatkowo karty plotek przynoszą na koniec gry po dwa punkty zwycięstwa. 
Karty plotek wprowadzają więcej interakcji pomiędzy graczami. Możemy zagrywać przeciwnikom karty, które będą działać na ich niekorzyść. Jednak trzeba sobie przekalkulować czy warto, gdyż karty plotek dadzą im również punkty zwycięstwa. Wydłużają też rozgrywkę, gdyż w każdym ze stosów mamy po cztery karty więcej, aniżeli w grze podstawowej. Jednak czasem jak wynik rzutu kośćmi pójdzie nie po naszej myśli, to karty plotek mogą stanowić dobry wybór. 

Karty plotek z talii młodości posiadają zdolność zdobywania określonych kart za jeden symbol więcej. 

Kartą plotek z talii dojrzałości to między innymi Nihilista dzięki któremu potrzebujemy aż czterech (nie trzech) symboli szczęścia, aby móc zakupić dowolną kartę w swoim ruchu. Jest też Spóźnialski, który zabiera nam jeden przerzut kości. 

Karty plotek z talii starości liczą się na koniec gry podwójnie, jednak uniemożliwiają zdobywanie kart danego rodzaju. W niektórych sytuacjach są one bardzo korzystne, bo to zawsze dodatkowe 4 punkty.

KARTY LOSU.
Z kart losu tworzymy w grze osobny stos. W czasie rozgrywki wyłożone są zawsze dwie karty losu i uzupełniane w fazie „porządki”. W swoim ruchu każdy gracz może kupić jedną z tych kart. Nie liczą się one jednak do limitu dwóch kart, które można zdobyć w swojej fazie. Nie dostajemy również za nie punktów zwycięstwa na koniec gry. Przynoszą one efekt od następnej rundy, chyba, że mają słowo „natychmiast”. Kosz kart losu to zawsze symbole szczęścia i/lub pecha. Dzięki zdobyciu ich można uniknąć pecha, ale też rezygnuje się z efektu szczęścia (zużywamy te symbole). 

Ilustracje.
Ilustracje są, tak jak w wersji podstawowej CV, bardzo zabawne. Ponadto jestem zachwycona kreską, jaką stosuje pan Piotr Socha. Nie chciałabym się powtarzać, ale jego prace doskonale wpisują się w klimat tej gry. 

Czy warto?
Właśnie takie możliwości daje dodatek do gry CV: Plotki. Rozgrywka się wydłuża, ale to nie jest nic nad czym bym ubolewała. Nadal rundy przebiegają płynnie. Dodatek daje możliwość odświeżenia sobie tej pozycji od wydawnictwa GRANNA. Karty losu z całą pewnością są przydatne, ażeby uniknąć stracenia karty ze swojego cv. Umożliwiają też wykorzystanie jednej czy dwóch kości pecha, z których w wersji podstawowej nie można było w znacznym stopniu wykorzystać. Ponadto w ten sam sposób oddziałuje ten dodatek na pojedyncze kości szczęścia, do których nie udało nam się dorzucić trzeciej. Karty plotek urozmaicają poszczególne talie. Dodatek wpływa na większą regrywalność tej pozycji.

Dodatek Plotki polecam każdemu kto lubi grę podstawową. Mechanicznie CV nie ulega modyfikacji. Można grać bez kart losu i urozmaicić sobie grę kartami plotek. Gra nadal jest płynna. Dodatek spełnia swoją rolę: odświeża już dobrą grę CV i wprowadza nowe elementy, czyli karty losu. Jest to obowiązkowa pozycja dla każdego miłośnika gry Filipa Miłuńskiego.



TUTAJ znajdziecie moją recenzję gry podstawowej.

Sylwia.

Ocena dodatku:  5.00/6


Grę udostępniło wydawnictwo: 
http://granna.pl/
Bardzo serdecznie dziękujemy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz