Z
podstawowymi zasadami Pandemic Legacy mieliście okazję zapoznać się
wcześniej (CLICK). Postanowiliśmy naszą relację podzielić na
dwie części. Dzisiaj przeczytacie o naszych potyczkach z pierwszego
półrocza. Zapraszam do lektury.
UWAGA
! SPOILERY!
STYCZEŃ
Styczeń
rozpoczęliśmy od pociągnięcia pierwszej karty ze stosu Legacy.
Zakreśliła nam ona sytuację, z jaką w grze Pandemic Legacy
będziemy musieli się zmierzyć. Otrzymaliśmy również swoje
pierwsze zadanie, czyli konieczność wynalezienia lekarstwa na
wszystkie cztery choroby. Zostaliśmy też poinstruowaniu o
zaprzestania dociągania kart z talii Legacy, do momentu
rozstrzygnięcia drugiej karty epidemii.
Jako, że była to nasza
pierwsza rozgrywka wybraliśmy sobie postaci: Naukowca i Badacza i
nadaliśmy im imiona i nazwiska. Uznaliśmy, że w dwie osoby,
świetnie będą ich umiejętności działały. W ten sposób
rozpoczęliśmy swoją pierwszą rozgrywkę w Pandemic Legacy, która
przebiegała dość płynnie, aż do momentu dociągu kolejnej karty
Legacy. Poinstruowano nas o otworzeniu teczki numer 19. Tam
dowiedzieliśmy się, że jedna z chorób zaczęła mutować.
Musieliśmy na nią nalepić naklejkę.
Mogliśmy wybrać pomiędzy
niebieską a żółtą chorobą, bo takich znaczników mieliśmy na
planszy najwięcej. Wyselekcjonowaliśmy żółtą, gdyż do jej
wyleczenia mieliśmy najdłuższą drogę. Tym samym zmieniło się
nasze główne zadanie obowiązkowe. Podarliśmy poprzednią kartę i
otrzymaliśmy nową, która kazała nam wynaleźć lekarstwo na trzy
choroby, bo żółta przestała być na to podatna. Nasza rozgrywka
wkrótce po tym zakończyła się powodzeniem. Niestety nie
zakończyło się bez krytycznych sytuacji, w której w Manili doszło
do rozprzestrzeniania się choroby.
Na koniec gry dostaliśmy premię
za zwycięstwo, w postaci zdrapki. Nasz poziom finansowania spadł do
2. Ponadto mogliśmy wybrać dwa spośród wielu końcowych
usprawnień. Wybraliśmy umiejętność Pilot dla Naukowca i stację
badawczą w Algierze.
LUTY
Postaci:
Badacz i Naukowiec
Zadanie:
Znaleźć lekarstwo na 3 choroby
Pierwsza
karta Legacy wprowadziła możliwość zakładania kwarantanny, jako
akcję (chroniąca miasto przed dodaniem jednego znacznika choroby).
Ponadto otrzymaliśmy nową postać – Specjalistę do spraw
kwarantanny. Na naszej zmutowanej żółtej chorobie pojawiła się
kolejna naklejka. Otworzyliśmy też pierwsze pudełeczko, w którym
znajdowały się tekturowe znaczniki kwarantanny.
Pojawiła się też
możliwość zawierania Relacji, przy tworzeniu nowej postaci, z inną
już w grze. Część nowych elementów musieliśmy wkleić w
instrukcję. Pierwszą kwarantannę założyliśmy w Limie.
Rozgrywka przebiegała bez większych problemów. Zakończyliśmy
ją powodzeniem. Otrzymaliśmy nagrodę za zwycięstwo z postaci
położenia na początku marca jednego znacznika kwarantanny na
planszę . Wybraliśmy dwa nowe usprawnienia: stację badawczą w
Hong Kongu i daliśmy pozytywna mutację niebieskiej chorobie. Nasz
poziom finansowania spadł do 0.
MARZEC
Postaci:
Badacz i Naukowiec
Zadania:
Znaleźć lekarstwa na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co
najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której
będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu
regionach świata. W marcu musieliśmy już wykonać dwa zadania.
Karta
Legacy wprowadziła nową postać – Kierownika Budowy. Ponadto
otrzymaliśmy do wyboru nową kartę Płatnego Zdarzenia, akcję lot
wojskowy, znaczniki baz wojskowych oraz nowe naklejki na Blizny.
Rozgrywka przebiegła bezproblemowo. Wykonaliśmy powierzone nam
zadania. Jako nagrodę dla rozgrywek kwietniowych mogliśmy zbudować
jedną bazę wojskową na planszy.
Otrzymaliśmy tez nowe naklejki
usprawnień końcowych w postaci umiejętności oraz możliwości
pozostawiania baz wojskowych na planszy. Wybraliśmy pozytywną
mutację dla choroby czerwonej oraz umiejętność Znajomości dla
Badacza.
KWIECIEŃ
Postaci:
Badacz i Naukowiec
Zadanie:
Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co
najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której
będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu
regionach świata. W kwietniu musieliśmy wykonać dwa zadania.
Grę
rozpoczęliśmy w kwietniu bez zbędnych przestojów. Zadania
pozostały bez zmian. Kartę Legacy pociągnęliśmy po całkowitym
rozstrzygnięciu karty drugiej epidemii. Okazało się, że COdA
zaczęła ponownie mutować. W związku z tym w miastach pojawili się
Upiorni.
Otrzymaliśmy mini plastikowe figurki i naklejki do
instrukcji, informujące o ich rozprzestrzenianiu się na inne
regiony. Sytuację z Upiornymi mieliśmy pod kontrolą.
Gorsza
sytuacja miała miejsce w Atlancie oraz Waszyngtonie. W wyniku
rozprzestrzeniania się choroby poziom Paniki w obu miastach wyniósł
2. Dodatkowo zniszczeniu uległa nasza stacja badawcza w Atlancie.
Niedługo po tym zakończyliśmy grę zwycięstwem wynajdując
lekarstwo na 3 choroby oraz eliminując czarną. Jako nagrodę
otrzymaliśmy możliwość na początku maja usunięcia z planszy
jednego Upiornego. Ciekawostką jest to, że żaden Upiorny nie
zdążył pojawić się na planszy. Jako premię za zwycięstwo
wybraliśmy pozytywną mutację dla czarnej choroby oraz stację
badawczą w Londynie.
MAJ
Postaci:
Badacz i Naukowiec
Zadanie:
Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co
najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której
będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu
regionach świata; poddać kwarantannie 7 Upiornych miast. W maju
musieliśmy już wykonać aż trzy zadania.
Na
początku maja otworzyliśmy aż 7 kieszonek z teczek. Dostaliśmy
nową postać – Pułkownik. Zmodyfikowana została naklejka na
COdA, dostaliśmy możliwość stawiania blokad na drogach, aby
blokować rozprzestrzenianie się chorób i Upiornych oraz niezbędne
do tego tekturowe znaczniki.
Maj oparliśmy na trzech pierwszych
zadaniach, gdyż uznaliśmy, że poddanie kwarantannie miast
Upiornych jest zbyt ryzykowne. Po zwycięstwie otrzymaliśmy nowe
usprawnienie końcowe, czyli możliwość pozostawienia trzech blokad
na drogach na stałe. Skorzystaliśmy z tego.
Poza tym daliśmy
czarnej chorobie druga pozytywną mutację, aby nie zużywać akcji
na jej wyleczenie. Nagrodą za zwycięstwo w maju, była możliwość
rozpoczęcia rozgrywki czerwcowej z trzema żetonami blokad na
planszy.
CZERWIEC
Postaci:
Badacz i Naukowiec
Zadanie:
Znaleźć lekarstwo na 3 choroby (obowiązkowe); wyeliminować co
najmniej jedną chorobę; doprowadzić do sytuacji, w której
będziemy mieli przynajmniej jedną bazę wojskową w sześciu
regionach świata; poddać kwarantannie 7 Upiornych miast. W czerwcu
musieliśmy nadal wykonać 3 zadania.
Pierwsza
karta Legacy wprowadziła sprzęt, który mogliśmy uzyskać w
stacjach badawczych albo bazach wojskowych. Ich naklejki mogliśmy
nalepiać na karty miast, dając możliwość wyboru, w jaki sposób
ją wykorzystamy.
Otrzymaliśmy też specjalną naklejkę z tą akcją
oraz możliwość wybrania trzech sprzętów, jako usprawnienie
końcowe. Dostaliśmy też nową postać –
Żołnierz. Jedyną porażką w tym miesiącu był wzrost
Paniki na poziom 4 w Atlancie. Rozgrywkę zakończyliśmy sukcesem,
realizując te same zadania co w maju. Jako nagrodę za zwycięstwo
wybraliśmy: bazę wojskową w Kairze i Montrealu. Premią za wygraną
na lipiec było naklejenie jednej naklejki sprzętu na kartę miasta
albo trzy żetony blokad na planszy.
Pierwsze
sześć miesięcy przeżyliśmy bez większych strat. Żadna z
postaci nie umarła, ani nie otrzymała blizny. Od początku gramy
też tylko bazowymi bohaterami: Naukowcem i Badaczem. Udało nam się
również w tym okresie wyeliminować wszystkie 3 uleczalne choroby.
W związku z tym nadaliśmy im nazwy. Miastem, które najbardziej
ucierpiało jest Atlanta, co niezwykle nas zdziwiło, gdyż była tam
nasza pierwsza stacja badawcza. Wyczekujcie następnej relacji po
kolejnych sześciu miesiącach rozgrywki.
Sylwia.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuń