Tytuł:
Hexx
Wydawca:
FOX
GAMES
Rok
wydania: 2016
Liczba
graczy: 2-5
Czas
gry: 20-30 minut
Hexx to
gra czasu rzeczywistego. Każdy gracz dostaje swój stos kart i musi
po kolei odkrywać karty oraz dokładać je do wspólnej puli,
dopasowując kolorami. Tylko tyle, czy aż tyle? Zapraszam do
przeczytania recenzji tej szybkiej i abstrakcyjnej gierki od FOX
GAMES.
Niewielkie
pudełko
Pudło
wypełniają głownie sześciokątne kafelki. Podzielone są na 6
równobocznych trójkątów. Każdy kafelek ma na sobie cztery
kolory, w różnym ułożeniu i różnej liczbie. Każdy kolor ma
inną teksturę, więc można śmiało grać w Hexxa z daltonistami.
Mankamentem tych kafelek jest ich grubość. W czasie rozgrywki
ciągle nimi manipulujemy i tasujemy. Przez to, że są wykonane jak
zwykłe karty (a nie płytki), łatwo mogą się poniszczyć. Jednak
nie ma to większego wpływu na rozgrywkę. Jeżeli jednak zniszczą
się one zbytnio i będziecie uważać, że przeszkadza to w grze, to
zawsze za 30 złotych można kupić nowy egzemplarz.
Oprócz
kafelek wydawca dołączył 8 tekturowych znaczników, które
pomagają liczyć rundy gry.
Opis
rozgrywki
Wybierzcie
losowo osobę rozdającą. Losuje ona 7 kafelek. Ten, kto siedzi po
jego lewej, układa z nich trójramienną figurę początkową.
Następnie
każdy zawodnik otrzymuje po 15 kafelek (13
w rozgrywce w pięć
osób). Układamy je w zakryty stos i nie możemy ich przeglądać.
Rozdający krzyczy Start! i rozpoczynamy grę.
Zawodnicy
jednocześnie odkrywają wierzchni kafelek ze swojego stosu i
dokładają go do figury na stole. Musi on pasować co najmniej do
dwóch kafelek z figury początkowej. Może się zdarzyć, że gracz
nie znajdzie miejsca dla swojej płytki. Wówczas odkłada go na spód
i ciągnie kolejny. Ponadto, gdy zawodnik dołoży kafelek tak, że
sąsiaduje z innymi:
- dwoma, to mówi DWA i gra dalej, czyli dociąga płytkę i zagrywa itd.;
- trzema, to mówi TRZY i oddaje 2 swoje kafelki rywalom (rywalowi) i kontynuuje grę;
- czterema, to mówi CZTERY i oddaje 4 swoje kafelki rywalom (rywalowi) i kontynuuje grę;
- pięcioma, to mówi PIĘĆ i oddaje aż 6 swoich kafelek rywalom(rywalowi) i kontynuuje grę;
- sześcioma, to mówi STOP i natychmiast wygrywa rundę.
Może
się też zdarzyć, że nie będziemy mieć tylu kafelek, jak
wyznaczają zasady powyżej, aby oddać rywalom (rywalowi). Wówczas
mówimy STOP, oddajemy to co nam pozostało przeciwnikom
(przeciwnikowi) i wygrywamy rundę.
Rozgrywka
trwa tyle rund, ile chcecie. Po każdej z nich, zawodnik, który
pozbył się wszystkich swoich kafelek wygrywa.
Pozostali gracze otrzymują 1 punkt minusowy, za każde 5 hexów,
które im pozostały. Punkty te z rundy na rundę się kumulują.
Zwycięża ten, kto na koniec potyczki (po rozegraniu wszystkich
określonych przed grą rund) będzie miał najmniejszą liczbę
punktów ujemnych.
Opinia o
grze Hexx
Liczba
rund, jaką chcemy rozegrać zależy tylko od nas. Jeżeli macie dużo
czasu, to zasiądźcie do 8, a gdy chcecie tylko pograć w przerwie
na reklamy, to możecie zdecydować się na rozgrywkę nawet
jednorundową. Czas rozgrywki jest więc pojęciem płynnym w tej
pozycji, co działa tylko na jej plus.
Hexx
charakteryzują też proste zasady. Dzięki temu jest to pozycja
wielopokoleniowa. Jednak wymaga ona spostrzegawczości, co sprawiało
trudność Tomaszowi i wpłynęło na jego niechęć do zasiadania do
kolejnych rozgrywek. Dla mnie jest to właśnie jej plus. Po dograniu
kilku kafelek na stół już wiedziałam, że gdy dociągnę
konkretne połączenie kolorów, to go nigdzie nie dołożę. Jest to
więc gra skierowana nie do wszystkich. Przypominało mi to po części
łączenie płytek w pary w mahjongu.
Jeżeli
więc lubicie gry na spostrzegawczość, które rozruszają nieco ten
obszar waszego mózgu, to Hexx
jest właśnie pozycją dla Was. Do
tego dochodzi oczywiście ta presja czasu, aby pozbyć się swoich
kafelek jak najszybciej oraz dołożyć je w takie miejsce, aby oddać
swoje rywalom. Za niewielkie pieniądze możecie sobie kupić ten
specyficzny filer.
Sylwia
Pomocnicza ocena zbiorcza według naszej zawiłej skali:
I.
|
Klimat
|
-/6
|
II.
|
Losowość
|
3/6
|
III.
|
Błędy w grze
|
6/6
|
IV.
|
Złożoność
|
6/6
|
V.
|
Interakcja
|
6/6
|
VI.
|
Wykonanie
|
3/6
|
VII.
|
Cena w sklepach
|
5/6
|
VIII.
|
Czas rozgrywki w dwie osoby
|
6/6
|
IX
|
Skalowanie na dwóch graczy
|
4/6
|
Końcowa nota: 4.88/6
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz