Autor:
Ryan Laukat
Wydawca:
Red Raven Games
Liczba
graczy: 2-4
Wiele
dobrego czytałem i słyszałem na temat gier Ryana Laukata –
osoby, która jest za wszystko odpowiedzialna w jednoosobowym
wydawnictwie Red Raven Games. Autor ten wydał wiele gier. Na chwilę
obecną, najbardziej ciekawą z ich wszystkich wydaje mi się Above
and Below. Przenosimy się do świata średniowieczno-fantasy. Tam
będziemy zarządzali wioską według standardowych mechanizmów
worker placement. Co jest ciekawe w tej pozycji, to element
przygodowy. Nasi robotnicy, poza posiadaniem specjalnych zdolności,
mogą wyruszać na wyprawy. Brzmi to troszeczkę, jak coś z Kawerny,
ale tu mamy przygotowaną specjalną książkę, która opisuje nam
zaistniałą sytuację i pozwala podejmować fabularne decyzje.
Podobno są one płytkie i oczywiste, ale sam ich koncept jest tym,
co chętnie bym przetestował.
Autor:
Jeroen Doumen, Joris Wiersinga
Wydawca:
Splotter Spellen
Liczba
graczy: 2-4
W
momencie tworzenia tej listy miałem bardzo dobrą wymówkę, że by
w nią nie grać – gra ta była praktycznie niedostępna. W czasie,
kiedy piszę te słowa wydawnictwo Splotter Spellen oświadczyło, że
nastąpi jej dodruk. Antiquity jest ciężką grą, której fabułą
jest raczej niewyczuwalna, a związana z rolnictwem – jakże
oryginalnie... Ciekawym motywem jest to, że gracze sami decydują o
warunkach zwycięstwa w trakcie rozgrywki. Jednak co najważniejsze,
podobno jest ona bardzo dobra dla dwóch graczy.
Autor:
Frédéric Henry, Antoine Bauza, Pascal Bernard, Bruno Cathala, Croc,
Ludovic Maublanc, Laurent Pouchain
Wydawca:
Monolith
Liczba
graczy: 2-5
Jest
to prawdopodobnie najnowsza gra na tej liście. Zawsze lubiłem prozę
Roberta E. Howarda, zwłaszcza opowiadania o Conanie. Gra, która
jemu jest poświęcona nie tylko ładnie się prezentuje (ładne mapy
i figurki), ale ma również bardzo ciekawy mechanizm, nazwijmy to,
Mistrza Gry. Również same, dość płynne jeśli chodzi o
kolejność, tury graczy brzmią interesująco. Może kiedyś, jeśli
już pomalujemy wszystkie inne modele do innych gier, sprawimy sobie
Conana…
Autor:
Mark Herman, Volko Ruhnke / Volko Ruhnke
Wydawca:
GMT Games
Liczba
graczy: 1-4
Jestem
przekonany, że raczej nie uda mi się zagrać z Sylwią w grę
wojenną „cięższego kalibru”. Kilka gier z serii COIN, a
zwłaszcza dwa wymienione tytułu, mają podobno bardzo dobre
warianty solo. Interesująco wyglądają też mechanizmy i różne
warunki zwycięstwa dla każdej frakcji. Miło by było jeszcze,
gdyby były dostępne na rynku polskim, ale przynajmniej mam jakąś
wymówkę, czemu w nie jeszcze nie zagrałem ;-)
Autor:
Antoine Bauza
Wydawca:
REBEL.pl
Liczba
graczy: 1-4
Jeśli
chodzi o Ghost Stories, to zewsząd słyszę, że jest to bardzo
trudna gra kooperacyjna. Wiele osób twierdzi, że bardzo ciężko
odnieść w niej zwycięstwo. Chcę zagrać w ten tytuł z jednego
powodu – chcę się o tym przekonać. Tylko tyle.
Autor:
Stefan Feld
Wydawca:
alea
Liczba
graczy: 2-5
Jedyną
grą autorstwa Stefana Felda, w którą graliśmy jest Rialto.
Przyznam, że nie za bardzo pamiętam, o co w niej chodziło i z całą
pewnością nie porwała ona mnie w żaden szczególny sposób. Na
temat In the Year of the Dragon słyszałem różne opinie. Jednak to,
co łączyło je wszystkie to fakt, że gra ta jest praktycznie
bezlitosna dla jej uczestników. Można powiedzieć, że w grze idzie
lepiej temu, kto „mniej dostaje po mordzie”, jeśli mogę tak
kolokwialnie się wyrazić. Właśnie to mnie ciekawi, ale niestety
gra nie jest polecana dla dwóch graczy.
Autor:
Adam Poots
Wydawca:
Kingdom Death
Liczba
graczy: 1-6
Gdyby
nie ta cena… Rzeczywiście wydać około 1000 złotych na
jednorazową grę, to trochę dużo. Jednak idea prowadzenia swojego
plemienia, rozwijania go i przechodzenie przez różne próby brzmi
ciekawie. Dodajmy do tego całkiem przyzwoite figurki. Gdyby nie ta
cena …
Autor:
Richard Garfield
Wydawca:
Wizards of the Coast
Liczba
graczy: 2
Cóż…
Może wstyd się przyznać, ale nigdy nie grałem i nawet nie
podchodziłem do M:tG. Kiedyś trzeba by było spróbować i
zobaczyć, na czym polega fenomen tej gry. Czy chodzi o mechanizmy?
Czy o prostotę zasad? Czy po prostu o składanie talii i wykonywanie
combosów? Kiedyś może się dowiem.
Autor:
Aaron Dill, John Kovaleski, Sean Sweigart
Wydawca:
Gale Force Nine
Liczba
graczy: 3+
Kiedy
już w końcu powstała gra o w uniwersum Star Treka, która
spełniłaby moje oczekiwania, to oczywiście musieli ją zrobić dla
trzech graczy. Przez moment rozważaliśmy zakup tego tytułu, ale po
dokładniejszym wczytaniu się w opinie o grze dwuosobowej,
stwierdziliśmy, że jednak nie ma to większego sensu. Mam nadzieję,
że może kiedyś uda mi się zagrać w ten tytuł.
Autor:
Anthony J. Gallela, Eric Goldberg, Kevin Maroney, Zev Shlasinger
Wydawca:
Z-Man Games
Liczba
graczy: 1-6
Można
powiedzieć, że Tales of Arabian Nights to poniekąd tytuł
wzorowany, czy też oparty, na grach paragrafowych. Muszę przyznać,
że niewiele wspólnego miałem z tym rodzajem gier. Co najwyżej
dawno temu, grałem w coś podobnego na komputerze. Idea posiadania
ogromnej książki i podejmowania decyzji, które tworzą naszą
przygodę brzmi bardzo ciekawie. Co więcej jest to zawarte w grze
planszowej. Po prostu chciałbym sprawdzić, jak takie połączenie
funkcjonuje.
Autor:
Bruce Allen
Wydawca:
Zoch Verlag
Liczba
graczy: 2-4
Tobago
to gra bardzo ładnie wykonana. Jednak to nie jest to, co interesuje
mnie w tym tytule. Celem gry jest zdobycie skarbu. Co mnie w niej
ciekawi to to, iż w jej trakcie gracze sami ustalają jego
położenie, poprzez zagrywanie wskazówek. Brzmi to dla mnie
interesująco, bo w bardzo ciekawy sposób wykorzystuje element
dedukcji. Poza tym jeździmy w niej Jeepami! Only in a Jeep! ;-)
Autor:
BakaFire
Wydawca:
Z-Man Games
Liczba
graczy: 2-4
Tytuł
ten miałem na celowniku, zanim T.I.M.E. Stories pojawiło się na
rynku. Gra ta również traktuje o podróżach w czasie. Jeden z
graczy wciela się w swego rodzaju Mistrza Gry, a reszta próbuje go
pokonać. Oczywiście wszystko dzieje się w kilku podejściach, gdyż
przy nieudanych próbach, tak jakby wracamy do punktu wyjścia, ale z
nowymi informacjami. Niestety wygląda na to, że Tragedy Looper
kiepsko działa w dwie osoby i to mnie powstrzymuje przed zakupem tej
gry.
Autor:
Christian T. Petersen
Wydawca:
Fantasy Flight Games
Liczba
graczy: 3-8
W
ten klasyk 4X mam ochotę zagrać od bardzo dawna. Mam jednak spore
obawy. Nie jest to jednak związane z czasem rozgrywki w TI3. Boję
się, że mam tak wygórowane oczekiwania wobec tego tytułu, że po
prostu się nim rozczaruję. Niemniej szybko do niego zapewne nie
zasiądę, gdyż nie znajdę odpowiedniej grupy, aby zagrać w ten
tytuł.
Autor:
Matteo Santus, Jocularis
Wydawca:
Albe Pavo
Liczba
graczy: 3-6
Jeżeli
chodzi o Zimowe Opowieści, to bardzo podoba mi się założenie gry.
Gracze mają opowiadać historię i jednocześnie wykonywać akcje na
planszy. Można powiedzieć, że ma to znamiona sesji RPG. Oczywiście
jest to gra stworzona dla odpowiedniej grupy o specyficznym podejściu
do naszego hobby. Jestem bardzo ciekaw, czy mi – osobie raczej
introwertycznej, udałoby się dobrze przy niej bawić. W każdym
razie sama idea gry, stworzona przez włoskie wydawnictwo Albe Pavo
(Carnival Zombie) wydaje się dla mnie bardzo fascynująca. Do tego
dochodzi bardzo intrygująca oprawa graficzna. Niestety jest to gra
wymagająca trzech graczy, więc nie sądzę, że szybko uda mi się
w nią zagrać.
Tomasz
PS:
Ciekawe czy to przypadek, że w tym spisie pojawia się wiele tytułów
dla co najmniej trzech graczy... ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz