Tutaj możecie przeanalizować nasz zawiły system oceniania. Pełni on tylko funkcje pomocnicze dla całej recenzji. Kluczem jego zrozumienia jest dokładne zapoznanie się z analizą gry i tym tekstem. Na ocenę końcową składa się dziewięć elementów:
I.
|
Klimat
|
Czy w grze czuć tło stworzone przez autorów?
|
II.
|
Losowość
|
Czy losowość gry wpływa bardzo na jej wynik? (im niższa
nota, tym gra bardziej nieprzewidywalna)
|
III.
|
Błędy w grze
|
Czy gra posiada "dziury" w zasadach? czy
zdarzają się niejasne sytuacje? Czy gra ma obszerny FAQ lub Erraty? (im
niższa nota, tym więcej błędów)
|
IV.
|
Złożoność
|
Czy gra jest łatwa do opanowania dla nowych graczy? (im
niższa nota, tym gra bardziej skomplikowana)
|
V.
|
Interakcja
|
W jakim stopniu gracze wpływają na swoje wzajemne akcje? (im
niższa nota, tym interakcja mniejsza)
|
VI.
|
Wykonanie
|
Jakość wykonania produktu. Jak wykonanie gry przedstawia
się w stosunku do gier wydanych w danym okresie?
|
VII.
|
Cena
|
Czy cena odpowiada jakości? Czy gra jest warta swojej
ceny? (wiemy, że prawdziwy gracz na cenę nie patrzy)
|
VIII.
|
Czas rozgrywki
|
Czy gra jest za długa? Czy robi się nudno w czasie
rozgrywki?
|
IX.
|
Grywalność w 2 osoby
|
Czyli skalowanie na dwie osoby. Czy grę można polecić dla
dwóch osób? Punkt ten zawiera również nasze subiektywne odczucia na temat
danego produktu. Jeżeli gra jest wyłącznie dla dwóch graczy, wtedy punkt ten
będzie figurował jako: Ocena gry.
|
Skala:
0 - brak elementu (nie jest on brany pod uwagę podczas obliczania noty końcowej)
1 - tragicznie
2 - kiepsko
3 - dostatecznie
4 - dobrze
5 - bardzo dobrze
6 - rewelacyjnie
Nota końcowa jest średnią arytmetyczną ze wszystkich dziewięciu elementów. Pamiętać należy, że najważniejszą oceną na blogu, jest ocena za punkt IX.
Wszelkie oceny są wystawiane po wzajemnych konsultacjach między małżonkami tworzącymi tą stronę.
Niektóre teksty dodatkowo będą zakończone "plusami i minusami" w języku angielskim. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, aby Anonimowi mogli doszukiwać się większej liczby błędów na naszej stronie... ;-). Żartujemy! Niemniej jeżeli zobaczysz jakiś błąd, to daj nam znać. Wybór takiego języka jest spowodowany dwoma czynnikami. Po pierwsze ułatwi to nam komunikację z zagranicznymi wydawcami, a jak widzicie tych partnerów mamy coraz więcej. Po drugie naszą stronę odwiedzają też liczne osoby spoza Polski. Jeżeli szukają czegoś o konkretnej grze, to czemu nie mają poznać chociaż jej "plusów i minusów"? Poza tym te "pros and cons" i tak nie oddają wszystkich przemyśleń zawartych w recenzji, więc nasi polscy czytelnicy nie powinni czuć się pokrzywdzeni.
Niektóre teksty dodatkowo będą zakończone "plusami i minusami" w języku angielskim. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, aby Anonimowi mogli doszukiwać się większej liczby błędów na naszej stronie... ;-). Żartujemy! Niemniej jeżeli zobaczysz jakiś błąd, to daj nam znać. Wybór takiego języka jest spowodowany dwoma czynnikami. Po pierwsze ułatwi to nam komunikację z zagranicznymi wydawcami, a jak widzicie tych partnerów mamy coraz więcej. Po drugie naszą stronę odwiedzają też liczne osoby spoza Polski. Jeżeli szukają czegoś o konkretnej grze, to czemu nie mają poznać chociaż jej "plusów i minusów"? Poza tym te "pros and cons" i tak nie oddają wszystkich przemyśleń zawartych w recenzji, więc nasi polscy czytelnicy nie powinni czuć się pokrzywdzeni.